Nabór wniosków na realizację kampanii upowszechniającej ekonomię społeczną w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (FERS)

Szanowni Państwo,

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nabór wniosków na realizację kampanii upowszechniającej ekonomię społeczną w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (FERS), działanie 04.13 „Wysokiej jakości system włączenia społecznego”.

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej na temat ekonomii społecznej, w tym roli i znaczenia przedsiębiorstw społecznych (PS). Realizacja projektu ma na celu:

  • budowanie silniejszych więzi między konsumentami a podmiotami ekonomii społecznej,
  • promocję idei ekonomii społecznej,
  • wzmocnienie marki sektora ekonomii społecznej w Polsce.

Do udziału w naborze uprawnione są: administracja publiczna, organizacje społeczne, związki wyznaniowe (w tym podmioty ekonomii społecznej), a także przedsiębiorstwa.

Alokacja środków wynosi 10 mln zł.

Wnioski można składać w terminie od 14 maja do 30 czerwca 2025 r.

Szczegółowe informacje, w tym dokumentacja konkursowa, dostępne są na stronie Departamentu Ekonomii Społecznej: https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/nabor-wnioskow-na-realizacje-kampanii-upowszechniajacej-ekonomie-spoleczna-w-ramach-fers/

Zgodnie z Regulaminem konkursu: W ramach konkursu WYŁONIONY ZOSTANIE JEDEN WNIOSKODAWCA, którego zadaniem będzie przeprowadzenie szczegółowego badania, które pozwoli określić aktualny poziom wiedzy w społeczeństwie na temat ekonomii społecznej, skojarzeń, jakie wywołuje. Na podstawie przeprowadzonego badania zaplanowana zostanie strategia/założenia
kampanii informacyjnej, której celem będzie nie tylko upowszechnienie wiedzy o ekonomii społecznej, ale także kreowanie pozytywnego wizerunku ekonomii społecznej, mającej realny wpływ na rozwój lokalnych społeczności oraz poprawę jakości życia ich członków i członkiń, oraz generującej społeczną wartość dodaną w przestrzeni publicznej – co może przełożyć się na postawy konsumenckie.

Wnioskodawca powinien wykazać się 5-letnim doświadczeniem w realizacji kampanii informacyjnych lub społecznych o zasięgu ogólnopolskim.